Kirjaudu

Ohjatut sisäsoututunnit

tiistai klo 17:30-18:30

torstai klo 17:30-18:30

sunnuntai klo 17:30-19:30

(ulko-ovi avoinna 20min ennen tunnin alkua)

 Hinnat:

1 kerta 8 €

11 kertaa 80€  

 

Salin
vuokraustiedustelut

Vuokraamme salia myös muiden seurojen ja liikuntaryhmien käyttöön (myös valmiit ohjelmapaketit).

 Lue lisää

 

 

Soutuspinning

Soutuspinning

Soutu tarjoaa toimivan kokovartalon harjoituksen useampaan lihasryhmään kuin mikään muu laji.

Sisäsoutu eli soutuspinning on tehokas kuntoilumuoto, jota harrastetaan ryhmäharjoitteluna ohjaajan opastuksella. Sisäsoudussa on kaikki kehon suuret lihasryhmät käytössä: Jalat tekevät valtaosan työstä, n. 60%, ja loput 40% kuormittavat pakaroita, selkää, vatsaa ja käsiä. Syke nousee helposti, mikä vahvistaa sydäntä sekä verenkiertoelimistön kuntoa. Soutaen pääsee myös eroon päätetyöskentelyn aiheuttamista hartia- ja päänsärky kivuista.

Soutuspinning sopii kaikille iästä, kunnosta ja kokemuksesta riippumatta! Tunneilla pyritään yhteiseen soututahtiin - mutta jokainen tekee työtä omalla yksilöllisellä tehollaan. Soutu sopii myös erinomaisesti laihduttamiseen sen pehmeän ja tasaisen liikeradan vuoksi.

SMARK pitää yleisölle avoimia ohjattuja sisäsoututreenejä talvikaudella (1.10-30.4) tiistaisin, torstaisin ja sunnuntaisin. "Ergosalista" löytyy 16 Concept2-soutulaitetta. Aiempaa urheilu-, taikka lajitaustaa ei vaadita, mutta on hyvä ilmoittaa ohjaajalle jos olet ensikertalainen. Ohjaajat opettavat tarvittaessa soudun perusteita ja tekniikkaa ja pääset helposti mukaan lajiin.

SMARKin ohjaajat ovat aitoja tuulen ja meriveden pieksemiä soutajia. Vaihtelemme tuntien sisältöä viikoittain ja soudamme ajoittain testejä oman kunnon kehityksen mittaamiseksi. Ohjatuilla spinningtunneilla hikivirta on taattu ja treenin päälle pääsee lisäksi saunomaan ja käymään vaikka avannossa!

Talvikausi 2016-2017:

Tiistaisin ja torstaisin ohjelma vaihtelee päivän ja ohjaajan kanssa, sunnuntaisin pyritään pitkiin peruskestävyysharjoituksiin. Jokaisen tunnin aikana lämmitellään, jäähdytellään, venytellään sekä soudetaan sykettä kohottava harjoitus. Se minkälainen harjoitus on kunakin päivänä ja viikkona vaihtelee, mutta jokaisesta tunnista saa halutessaan kevyen, mutta myös raskaan (kysy ohjaajalta tarkempia neuvoja!). Sunnuntait on suunniteltu kehittämään peruskuntoa ja jaksamista. Harjoitus on jaettu 20-45 minuutin pituisiin "työvaiheisiin", joiden välillä on muutaman minuutin palauttava (juoma)tauko. Sunnuntaiharjoitukset on myös suunniteltu siten, että voit olla mukana tunnin, puolitoista tai vaikka kaksi tuntia.

Tervetuloa kuntoilemaan!